itacadesign

همه چیز

itacadesign

همه چیز

اصول نگهداری پمپ آب کفکش

الکتروپمپ های کف کش

این نوع الکتروپمپ‌ها برای پمپاژ آب صاف طراحی شده‌اند و با توجه به امتیاز هد و دبی بالا و نصب سریع و آسان این محصولات به طور عمده برای پمپاژ آب از چاه ها، رودخانه‌ها و استخرها و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطر ذرات معلق در آب برای این نوع الکتروپمپ  ها اهمیت زیادی داشته و جهت استفاده از این نوع الکتروپمپ ها در مناطق شن‌زار توصیه می‌شود که حتماً بر روی دستگاه توری مناسب نصب گردد تا از ورود شن و ماسه به داخل الکتروپمپ جلوگیری بعمل آید.

تذکر: الکتروپمپ های کفکش  نبایستی خارج از شرایط مشخص شده در پلاک(دبی، دورفشار، دما و سایر دستورات و آیین نامه های کارکرد) بکار گرفته شود. لذا جهت اطمینان از کارکرد صحیح پمپ نیاز است افرادی که تخصص لازم، جهت حفظ و نگهداری از پمپ را دارند مسئولیت نصب و نگهداری از پمپ رابرعهده بگیرند.


حمل الکتروپمپ ها

حمل این پمپ ها توسط حلقه زنجیری که به بالای محفظه موتور متصل است انجام می‌گیرد. یک حلقه زنجیر را در شیار موجود در محفظه موتور وارد نموده و سپس توسط پیچ و مهره 26 ـ 920 و 26-914 محکم نمایید.


مواردی که قبل از استارت پمپ باید رعایت نمود

  • سیم های برق بایستی بصورت صحیح و محکم متصل شده باشند و از سیم اتصال  بردنه ( ارت ) نیز برای ایمنی استفاده گردد. الکتروپمپ های با قدرت ۱/۵ الی ۱۱ کیلووات یک کابل ۴ رشته ای و الکترپمپ های دارای توان بیشتر از ۱۱ کیلووات دارای دو کابل می باشند. راه اندازی و کار الکتروپمپ بصورت ستاره یا مثلث از توان ۱/۵ الی ۱۱ کیلووات( یک ضرب )

  • راه اندازی الکتروپمپ به روش ستاره و کار بصورت مثلث از توان ۱۱ کیلووات ( دو ضرب )
  • در زمان روشن نمودن پمپ از دور صحیح الکتروپمپ ( دور راست ) اطمینان حاصل نمائید.دور چپ باعث کاهش میزان ارتفاع آب دهی، لرزش زیاد پمپ و آمپر مصرفی کم می شود.در صورت کارکرد با دور چپ، پمپ دچار آسیب خواهد شد.در موتورهای سه فاز  برای عوض کردن جهت چرخش موتور کافیست جای دو سر از سرهای U1-V1-W1 را نسبت R-S-T عوض کرد.

مراجعه به سایت های معتبر می تواند در انتخاب و خرید پمپ کف کش  نقش موثری داشته باشد چنانچه به جزئیات این محصولات توجه اساسی شود. توصیه می شود این محصول از شرکت های معتبر خریداری شود به گونه ای که این امر ضامن کیفیت آن باشد.

شرکت نیک نام پارس آراد با تجربه ی چندین ساله خود می تواند شما را در انتخاب صحیح راهنمایی کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد