itacadesign

همه چیز

itacadesign

همه چیز

Alexa الکسا چیست و چگونه کار میکند؟

الکسا یک وب سایت آنالایز کننده ترافیک وب سایت ها است و وب سایت ها را بر اساس تعداد بازدید کاربران رتبه بندی می کند.


الکسا در سال 1996 توسط 2 نفر به نام های Brewster Kahle و Bruce Gilliat پایه گذاری شد.

نام الکسا الهام گرفته از Royal Library of Alexandria بزرگترین کتابخانه مصر باستان قبل از میلاد یا کتابخانه سلطنتی اسکندریه است.

در سال 1999 الکسا توسط شرکت آمازون به مبلغ 250 میلیون دلار خریداری شد و بعد از آن همکاری هایی با گوگل، مایکروسافت ، پروژه دایرکتوری بازDMOZ و ... داشته.


الکسا و مزیت رتبه ی بالای آن

اگر وارد سایت alexa.com  شوید اولین چیزی که با فونت بزرگ به چشم شما می خورد این جمله است:


Drive More Website Traffic with Competitive Analysis


(با تجزیه و تحلیل رقابتی، ترافیک وب سایت بیشتری ایجاد کنید)


در پاسخ به این سوال که مزیت alexa  چیست، باید بگوییم که این سایت با تجزیه و تحلیل وب سایت شما به صورت خودکار سبب می شود تا شما به راحتی و در حداقل زمان بتوانید از نقاط قوت، نقاط ضعف و فرصت های بازاریابی دیجیتالی ممکن برای سایت خود، اطلاعات لازم را کسب کنید و آنها را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و راه کار هایی برای خود بی اندیشید که بتواند منجر به جذب ترافیک بیشتر در سایت شود و شما را به اهدافتان نزدیک نماید.


الکسا چگونه کار میکند؟

بی شک یکی از مهمترین ابزارها برای هر مدیر آمار است.

الکسا هم آمار ارائه میکند، روش کار الکسا ساده است و شاید غیر منصافنه به نظر برسد، ولی آمار الکسا خصوصا در رتبه های زیر 100 هزار بسیار به واقعیت نزدیک است و از همین رو مورد توجه وب مستر ها قرار گرفته.

الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند، ندارد.


به تعبیر دیگر الکسا لیستی از وب سایت های اینترنتی است که بر اساس ترافیک و تعداد بازدید مرتب سازی شده و اگر وب سایتی در منطقه خود مثلا ایران جزو 50 یا 100 وب سایت اول آن نمایش داده شود مشخص کننده ارزش بالای این سایت از لحاظ تجاری نیز خواهد بود زیرا وب سایت های دیگر سعی می کنند با پیدا کردن سایت های پر ترافیک از آنها برای دریافت لینک یا نمایش تبلیغات استفاده کنند که موجب افزایش در آمد و ارزش سایت های پربازدید خواهد شد.


الکسا چگونه رتبه ی سایت ها را می سنجد؟

الکسا در ماه می سال ۲۰۱۸  اعلام داشت که این ابزار راهنما، که رتبه ی جهانی سایت شما را محاسبه خواهد کرد، تنها بر مبنای ترکیبی از حضور کاربران در سایت شما و میزان مشاهده صفحات یک وب در سه ماه گذشته رتبه ای برای سایت در نظر خواهد گرفت و آن را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع باید گفت که با افزایش رتبه الکسا  می تواند میزان اعتبار و محبوبیت یک سایت در نظر کاربران را نشان دهد و آن را در مقایسه با سایت های دیگر قرار دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد